layanz~~

Thursday, May 27, 2010

alhamdulillah.....

penantian yg ditggu2 telah tibe......saat hmpir berakhir nye episod di mfi utk sem nie....
paper da habis,,,,,
tp ade bnde lagi yg belom selesai....
delf....(b1)...
ergh......

xpe2....

tp,....
hati nie...

hati saban hari semakin resah,menantikan kedatangan cuti sem,,,
agar dpat ku bertemu dgn semua permata hati ku..

terutama nye,,,,UMMI n AYAH........MAMA pon sme...huhu....

insan yg ku rase,
menjadi pendorong dlam meneruskan kehidupan ini.....

setiap saat ku mghitung mase yg berlalu....
mghitung ape yg telah aku lakukan utk agama n dunia ku.....

sob3....

sgguh sedih bile meneliti ape yg telah aku bt.....
tidak ade ape2 pon,,,,
hanye kmgkaran yg bertimbun2.......
umur smkin brtambah.....
hayat smkin berkurang....

hanye mulut mampu terkumat-kamit...
mengadu,berdoa pada YANG MAHA BERKUASA....
........

ilal'liqa....

Saturday, May 22, 2010

video

da'ie yg kecundang,,,,,?....

jadi lah da'ie yg btol2 memperjuangkan agama yg hakiki......

mmg fitrah,manusia itu lemah.....ade silap n salah......

namun,....mari lah sme2 kite jadi kan,pengalaman yg lepas,,,

sbg satu titik tolak,sbg batu loncatan utk berubah mnjadi lebih baik,,,,..

beruntung lah,org yg hari ini lebih baik dr semalam....

*p/s: renungan utk semua,terutama diri yg lemah nie....

Friday, May 21, 2010

3 hal...

Barangsiapa mengaku tiga hal,

namun tidak bersih dari tiga hal bererti dia TERTIPU.

Pertama, mengakui akan manisnya zikir sedangkan dia masih cintakan dunia.

Kedua, Mengaku Ikhlas beramal, tetapi suka penghormatan manusia kepadanya.

Ketiga, Dia mengaku cinta kepada Khaliqnya tetapi masih memperturut nafsunya.

Thursday, May 13, 2010

SELAMAT HARI IBU....

Assalamualaikum......

Assalamualaikum......

rse nye masih belum terlambat nak ucap,,,selamat hari ibu kepada semua yg bergelar seorg ibu.......terutama nye kepada

....UMMI dan MAMA....

kadang2 kite xperasan betape besar nye pengorbanan seorg ibu,,,,,
sebenarny dalam islam,tidak ade hari atau waktu yg spesifik utk menghargai ibu kite....
islam menyaran kan agar kite sentiasa menghangai n menyayangi ibu setiap mase n keadaan...

cube kite imbau mse silam....
....dri dalam perut ibu lagi.....ibu bw kite kesana n kemari....berat yg hampir 5kg,
tanpa mengeluh sedikit pon,,,,sebab,setiap kali ibu terase sakit,setiap itu lah,ibu mgharapkan cahaya mata yg bakal dilahirkan ,merupakan anak yg taat,soleh n solehah.....

tanpa rse jemu,mendidik kite,,,,melayan kerenah kite,,,kadang2 kite nakal...tp ibu
,"xpe la,budak2 mmg macm tu...bertuah anak ibu nie,,,"sedikit pon xkisah dgn kenakalan kite....
utk membesar kan kite,sehigga seperti sekarang nie....yg umur hampir mncecah 20tahun..bukan satu yg mudah.....
dr dalam perut,ibu telah rase kesengsaraan nye.....

bile da lahir....ibu terpaksa fikir,,,bagaimane nk dapat kan bekalan susu,lampin,baju,seluar,bedak,dan mcm2 lagi.....
ibu hadapi semua ni dgan ditemani ketabahan n kesungguhan.....disamping seorg yg bergelar ayah...

bile kite da besar lak,,,ibu terpakse fikir bgmne utk mnyekolah kan kite...
duit belanja,makan pakai kite....bukan kite je..,adik2 lagi.....sume ni ibu perlu fikir kan....
kesian ibu kn....kite pegi sek....berseronok ngan kawan2....dlm keseronokan kite,tersembunyi kesedihan dalam hati ibu yg tidak pernah kite endah.....

bile da besar lagi...lagi bnyak ibu nak fikir...
bil lektrik,bil air,duit rumah,duit kete,,,macam2 la....kdang2 smpai bergelap rumah,,
xmampu nak bayar bil lektri dsebabkan nk besarkan kite,tggung diri kite....
besar kan pengorbanan ibu.....bnde2 ni bergantung bgaimane taraf hidup sesebuah keluarga....kite syukur,ALLAH beri keluarga kite mcm2 nikmat.....kite kne lihat bgaimane pula dgn khdupan keluarga shbat2 kite....

kadang2 ibu akan bersendirian,,,mengenang kan semua ini,,,dan dalam mase yg sme,,,ade sesuatu yg bermain di fikiran ibu,,,ibu nak sngat semua yg ibu lakukan dihargai,,... ibu x mengharap pon sesuatu yg berharga dari kite sprti wang ringgit,emas permata dan sbg nye....
tp,ape yg ibu mintak,,,jadi lah anak yg berguna,taat pada ALLAH n ibu bapa...hormat pada semua org,,,bangga kan name keluarga....itu sume sudah cukup utk buat ibu gembira n sekali gus dapat melupakan segala kesengsaran ketika membesarkan kite....


"UMMI,...."
"kadang2 ateh xmampu nak jadi spt mane yg ummi inginkan,tp,,,,,dlam hati kecil ateh....sentiasa ateh azam utk jd anak yg soleh...bantu agama ALLAH,bantu ummi n ayah,bantu adik2...walau jauh di mata,,tapi dekat di hati....akan ateh kenang ummi dlm setiap doa ateh..doakan ateh ea mi....semoga ummi berada di bawah naugan rahmat ALLAH S.W.T.....dan sekali gus dipermudahkan segala urusan...amin...."


"SELAMAT HARI IBU"